
Obecny Odbiorca
Wybierz usługę, aby poznać szczegóły.
Odbiorca – zarówno osoba fizyczna, jak i firma – który jest stroną w umowie o zaopatrzenie w wodę i/lub odprowadzanie ścieków, zobowiązany jest do powiadomienia Przedsiębiorstwa o zmianie swoich danych, a w szczególności:
- zmiany adresu doręczania faktur i/lub korespondencji,
- zmiany adresu zamieszkania lub adresu siedziby,
- zmiany nazwiska lub nazwy.
W celu dokonania zmiany danych Odbiorca usług powinien wystąpić do PUK z wnioskiem o zmianę danych objętych umową.
W celu rozwiązania umowy o zaopatrzenie w wodę i/lub odprowadzenie ścieków Odbiorca usług powinien wystąpić do PUK z pisemnym wnioskiem o rozwiązanie umowy
Wniosek o rozwiązanie umowy powinien zawierać, co najmniej następujące informacje:
- adres nieruchomości, której dotyczy wniosek,
- numer wodomierza,
- przyczynę rozwiązania umowy (np. utrata tytułu prawnego do nieruchomości),
- aktualny adres do korespondencji,
- w przypadku przekazania nieruchomości dodatkowo:
- dane kontaktowe nowego dysponenta prawnego nieruchomości,
- protokół zdawczo-odbiorczy wraz z numerem i stanem wodomierza na dzień jego przekazania.
Po pozytywnej weryfikacji złożonego wniosku umowa zostaje rozwiązana z zachowaniem umownego okresu wypowiedzenia. Na wniosek Odbiorca okres wypowiedzenia umowy może zostać skrócony, np.: jeżeli w czasie jego trwania nowy Odbiorca usług wystąpi z wnioskiem o zawarcie umowy z Przedsiębiorstwem.
Uwaga: W przypadku gdy po upływie umownego terminu wypowiedzenia nowy Odbiorca usług nie wystąpi z wnioskiem o zawarcie umowy ze Spółką zachodzą przesłanki do odcięcia dostawy wody i zamknięcia przyłącza kanalizacyjnego.
Reklamacja usług świadczonych przez PUK Zabierzów Sp. z o.o. może zostać przekazana:
- osobiście w siedzibie Spółki na Dziennik Podawczy,
- listownie na adres PUK Zabierzów Sp. z o.o.
- pocztą elektroniczną w postaci skanów (e-mail: biuro@pukzabierzow.pl)
- zgłoszeniem przez IBO wraz z wymaganymi dokumentami w postaci skanów.
Spółka rozpatruje reklamacje niezwłocznie, jednak nie dłużej niż w terminie 14 dni od daty ich wniesienia. W przypadkach wymagających postępowania wyjaśniającego, termin ten może ulec przedłużeniu o kolejne 14 dni.
Informacja: osobiście w siedzibie Spółki lub tel. +48 530 390 309, 12 285 36 71 wew. 15
Osoba ubiegająca się o udzielenie informacji o stanie należności powinna wskazać dane identyfikacyjne Odbiorcy usług:
- imię i nazwisko lub nazwa Odbiorcy usług,
- adres nieruchomości.
W celu przywrócenia dostawy wody należy przede wszystkim uregulować należności wobec Przedsiębiorstwa.
Pracownik Spółki ustala i informuję Odbiorcę usług o stanie zadłużenia figurującego na koncie nieruchomości.
Odbiorca usług po podjęciu decyzji o uregulowaniu należności otrzymuje kwit wpłaty dotyczący należności za dostarczoną wodę i odprowadzone ścieki oraz fakturę za czynności związane z przywróceniem dostawy wody (zgodnie z obowiązującym w danym roku cennikiem).
Odbiorca usług dokonuje wpłaty.
Po uregulowaniu należności odbiorca usług ustala z pracownikiem Spółki termin wznowienia dostawy wody do nieruchomości oraz termin podjęcia działań na rzecz przywrócenia dostawy wody.
W celu możliwości korzystania z wody do celów np. ogrodowych, tj. z wody, która nie trafia do kanalizacji w tym bez konieczności opłat za jej odprowadzenie do kanalizacji, należy zamontować we własnym zakresie i na własny koszt odlicznik wody. Wodomierz winien być zamontowany za wodomierzem głównym – na instalacji wewnętrznej bezpośrednio przed kurkiem czerpalnym.
Poniżej przedstawiamy warunki dla montażu odlicznika wody:
- Ilość wody będzie mierzona za pomocą wodomierza typu JS-1,6 o średnicy Φ 15 mm.
- Wodomierz powinien być zamontowany na typowej konsoli wodomierzowej wraz z zabudową zaworów odcinających, grzybkowych.
- Wodomierz dostarcza i montuje Odbiorca na własny koszt.
- Zestaw wodomierzowy należy wykonać w poziomie montując go w pomieszczeniu bezpośrednio przed poborem.
- Na odcinku instalacji za dodatkowym wodomierzem a punktem poboru wody do podlewania nie może być zamontowana żadna kształtka (np. trójnik), umożliwiająca dodatkowe podłączenie lub pobór wody. Instalacja powinna być odkryta - nie może być zabudowana w ścianę.
- Wodomierz należy zabezpieczyć przed uszkodzeniem mechanicznym i zamarzaniem.
- Za utrzymanie w dobrym stanie technicznym i legalizację wodomierza – odlicznika odpowiada Odbiorca.
- Po zamontowaniu wodomierza - odlicznika należy ten fakt zgłosić do PUK Zabierzów, celem sprawdzenia poprawności montażu i jego zaplombowania.
- Należy uiścić opłatę za plombowanie wodomierza wg obowiązującego cennika PUK Zabierzów a następnie zgłosić się do działu umów w celu aktualizacji umowy.
- PUK Zabierzów ma prawo wstrzymać odliczanie ilości zużytych ścieków, jeżeli stwierdzi niesprawność, lub brak ważnej legalizacji wodomierza – odlicznika.
- PUK Zabierzów ma prawo odmówić odbioru odlicznika wody jeżeli jest on zamontowany niezgodnie z w/w warunkami.
W celu zgłoszenia do odbioru montażu odlicznika należy zadzwonić pod nr telefonu: 12 285-36-71 wew. 22 , 23 lub wypełnić formularz, który znajduje się tutaj wnioski do pobrania.
Nowy Odbiorca
Wybierz usługę, aby poznać szczegóły.
Poniżej przedstawiamy kolejne etapy w procesie przyłączenia do sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej:
- Wystąpienie do PUK Zabierzów z wnioskiem o wydanie warunków przyłączenia do sieci wod-kan: pisemny pisemny wniosek o wydanie warunków przyłączenia do sieci wod-kan wraz z: planem zabudowy lub szkicem sytuacyjnym określającym usytuowanie przyłącza w stosunku do istniejącej sieci oraz innych obiektów i sieci uzbrojenia terenu, upoważnienie (jeżeli dotyczy),
- Przygotowanie dokumentacji projektowej przyłączenia oraz wykonanie przyłącza na podstawie obowiązujących przepisów prawa oraz warunków przyłączenia do sieci wod-kan wydanych przez PUK Zabierzów.
- Wystąpienie do Spółki z wnioskiem zgłoszenia robót oraz realizacja przyłączenia pod nadzorem upoważnionych przedstawicieli Spółki. Koordynowanie realizacji przyłączenia spoczywa na Inwestorze.
- Odbiór techniczny przyłącza przez upoważnionych przedstawicieli Spółki oraz montaż urządzenia pomiarowego.
- Zawarcie umowy o zaopatrzenie w wodę i odprowadzenie ścieków.
W celu wydanie informacji technicznej należy wystąpić do PUK Zabierzów z wnioskiem o jej wydanie. wraz:
- kopią aktualnej mapy zasadniczej w skali 1:500 (lub 1:1000 w przypadku braku w zasobach Składnicy Map podkładów geodezyjnych w skali 1:500) z zaznaczeniem obrysu nieruchomości, której dotyczy zapytanie (opcjonalnie)
- projekt zagospodarowania terenu - dla projektowanych inwestycji oraz rozbudowy istniejących obiektów (opcjonalnie)
- upoważnienie (jeżeli dotyczy).
Informacja techniczna nie jest podstawą do projektowania przyłączy wodociągowych lub kanalizacyjnych, ani do uzyskania uzgodnień w PUK Zabierzów.
Aby zawrzeć umowę na zaopatrzenie w wodę i/lub odprowadzanie ścieków do nieruchomości, która jest przyłączona do sieci wodociągowej i/lub kanalizacyjnej Inwestor powinien wystąpić do PUK Zabierzów z pisemnym wnioskiem o zawarcie umowy o zaopatrzenie w wodę i/lub odprowadzanie ścieków wraz z wymaganymi załącznikami.
Wszystkie wnioski oraz inne dokumenty mogą być przekazane:
E-mailem (w postaci skanów):
IBO:
Zgłoszeniem przez IBO wraz z wymaganymi dokumentami w postaci skanów.